PRODUSERT AV NATIVE MEDIA

ANNONSØRINNHOLD FRA FRESH UP HUDPLEIE

Flere elektronikk- og telefonforhandlere har kommet og gått på Kolbotn Torg, men Micromax holder stand. Den lille mobileksperten ved siden av Mega har faktisk vært på samme sted siden før senteret ble bygget!

Mobilekspertene mange er på fornavn med

Gunnar Hamborg

Vi får jo tilgang på en god del andre typer varer, og vi ønsker blant annet å tilby flere lydprodukter.

Nå har de fått enda fastere grunn under beina. Micromax ble nylig partner i Nordens største elektrokjede, Elon.

– De er kanskje ikke så godt kjent i Norge, men er tilsvarende Elkjøp eller Power, og de er klart størst i Sverige og Finland, forteller den daglige lederen.

Det betyr ikke nødvendigvis store omveltninger for Hamborg & Co. Alle som har sett butikken forstår at det ikke er plass til hvitevarer, TV-er eller støvsugere i lokalene.

– Vi skal fortsette å være en mobilbutikk, men med et litt utvidet sortiment. Vi får jo tilgang på en god del andre typer varer, og vi ønsker blant annet å tilby flere lydprodukter, forteller Hamborg.

Men det er mobilekspert de er, og det handler om mye mer enn å dytte telefoner over disk. Rådgivning, tilbehør, service og support er viktige stikkord for Micromax.

Nordens største

Publication

MOBILEKSPERT: Micromax på Kolbotn Torg har mye tilbehør i butikken, men det er og blir mobiltelefonen som er kjerneproduktet,

Butikken har vært på samme lokasjon i snart 25 år. At de fortsatt er der tyder på at de leverer det folk ønsker.

– Vi har hatt god nytte av jungeltelegrafen. Mange har anbefalt oss. Jeg tror vi har overlevd på at vi har hatt god og personlig service, innleder Gunnar Hamborg, daglig leder på Micromax.

Shelf, Building, Floor

STAYER PÅ HJØRNET: Den lille mobilbutikken ved siden av Mega på Kolbotn Torg har vært på samme sted i snart 25 år. Du har garantert gått forbi. Svært mange har også gått inn.

Eyewear, Building, Television

PERSONLIG SERVICE: Mange er på fornavn med Gunnar og Glenn på Micromax.

I dag går det gjerne lengre tid mellom hver gang man bytter telefon, og dermed blir behovet for små og store reparasjoner større.

– Vi ser at det ikke er like viktig for folk å ha den siste modellen, som det var for en del år siden. Nå handler det først og fremst om at mobilen skal løse et behov for kundene. Mobiltelefoner er kostbare ting. Da er det viktig å tilby service og support, understreker Hamborg.

– I tillegg til overføringer er det ikke uvanlig at jeg hjelper kundene med glemte passord og konto-problemer. Så er det selvsagt utbedring av fysiske skader, sier Skau.

For kommer du dit, skal du få hjelp. Enten det handler om å finne riktig deksel eller ladekabel, eller om det dreier seg om reparasjoner eller tjenester. Det de eksempelvis gjør mye av er å hjelpe kundene med å overføre innhold fra gammel til ny mobil. Det er for mange en lang og kronglete vei. Micromax gjør dette raskt for deg.

– Det er noe jeg gjør daglig, forteller medarbeider Glenn Skau.

– Jeg samler nødvendig kontoinformasjon. Når jeg har verifisert dette, setter jeg i gang selve overføringen og kan jobbe videre med oppsettet. Det er veldig mange som benytter seg av den tjenesten, fortsetter Skau.

Det er ikke bare de som trenger teknologi-hjelp som benytter seg av denne tjenesten. Mange ønsker rett og slett ikke å bruke tid på det.

– Veldige mange klarer å bytte til vinterhjul på bilen, men gjør ikke det likevel, forklarer Hamborg.

Både reparasjoner og tjenester

Siste modell ikke lengre like viktig

Gunnar Hamborg mener det er en seiglivet myte at de, som en mindre aktør, ikke klarer å matche prisen til de store kjedene.

– Det er selvfølgelig noen unntak, for enkelte ting vi ikke kan være med på, men vi er rimelig konkurransedyktig på veldig mye, forsikrer den daglige lederen.

Faktisk er Micromax den eneste mobiltelefonbutikken i gamle Oppegård kommune. En naturlig plass å besøke når du vil handle lokalt, også fordi de tilbyr abonnement fra alle de store operatørene.

– Vi har både Telenor, Telia og Ice. Det er de tre selskapene som har landsteknisk serviceapparat. Så jeg vil påstå at vi kanskje har litt større kompetanse enn de fleste andre på det her, sier Gunnar Hamborg.

Ikke minst får du en personlig service på Micromax. Etter 25 år er det mange som er på fornavn med Gunnar og Glenn i butikken, og som har satt stor pris på noen som raskt og effektivt hjelper dem med å rydde vei i teknologijungelen.

– Vi hjelper egentlig til fra a til å, og det føler jeg er vår greie i denne butikken. Jeg kaller det rimelig grundig hjelp, sier Geir Skau.

Eneste i området

Gunnar Hamborg, daglig leder, Micromax

Det er selvfølgelig noen unntak, for enkelte ting kan vi ikke være med på, men vi er prismessig konkurransedyktige på veldig mye.

Jeg elsker jobben min, jeg har jobbet med hudpleie og velvære hele arbeidslivet.

Hanne Johnsen

Ekspertens tips
Når vi spør om eksperttips ved kjøp av mobiltelefon, kommer svarene raskt. Skaff en modell som passer til ditt bruk, og ikke minst er de tydelige på én ting. Skjermen er den mest dyrebare delen, og den må du beskytte. Du må ha deksel og beskyttelse på skjermen. Det sier de ikke fordi de vil dytte mer på deg. Det er en nødvendighet, for en mobiltelefon er dyr, og skjør. Omtankesalg, kaller Skau det. – Hvis du er så uheldig at telefonen deiser i bakken, vil et sikkerhetsglass ta støyten i 9 av 10 tilfeller. Knuser selve glasset koster det fort 3-4000 å reparere, så det er en rimelig forsikring, sier Skau.

Gunnar Hamborg sier det i dag er sterk priskonkurranse og nærmest ingen større prisdifferanser kjedene imellom, så det å gjøre forskjell på service og tilgjengelighet blir viktigste konkurransefortrinn. Micromax har mer tilbehør i butikken enn mange andre, og hjelper i tillegg også med spesialbestillinger på det som ikke allerede er i hus. 

– Blekk til skrivere selges det også mye av, og her er f.eks. prisene typisk enten lik eller rimeligere enn konkurrentene våre, sier han.

Faktisk er Micromax den eneste mobiltelefonbutikken i gamle Oppegård kommune. En naturlig plass å besøke når du vil handle lokalt, også fordi de tilbyr abonnement fra alle de store operatørene.

– Vi har både Telenor, Telia og Ice. Det er de tre selskapene som har landsdekkende serviceapparat gjennom fysiske forhandlere. Så jeg vil påstå at vi kanskje har litt større kompetanse enn de fleste andre på det her, sier Gunnar Hamborg.

Ikke minst får du en personlig service på Micromax. Etter 25 år er det mange som er på fornavn med Gunnar og Glenn i butikken, og som har satt stor pris på noen som raskt og effektivt hjelper dem med å rydde vei i teknologijungelen.

– Vi hjelper egentlig til fra a til å, og det føler jeg er vår greie i denne butikken. Jeg kaller det rimelig, grundig hjelp, sier Glenn Skau.

Service og tilgjengelighet

Når vi spør om eksperttips ved kjøp av mobiltelefon, kommer svarene raskt.

  • Skaff en modell som passer til ditt bruk, verken mer eller mindre.
  • Skjermen er den mest dyrebare delen, og den må du beskytte.

– Hvis du er så uheldig at telefonen deiser i bakken, vil et sikkerhetsglass ta støyten i 9 av 10 tilfeller. Knuser selve glasset koster det fort 3-4000 å reparere, så det er en rimelig forsikring, sier Glenn Skau.

Product, Customer

Eksperttipsene

PRODUSERT AV NATIVE MEDIA

ANNONSØRINNHOLD FRA MICROMAX